Vullingsweg – Sinterklaas op school

In de periode vóór 5 december hoorden we maar niks van Sinterklaas. Hij wist natuurlijk ook helemaal niet, waar de school nu staat! Bij aankomst hebben alle onderbouwgroepen een envelop gekregen met daarin een vraagteken. Dat was afkomstig van Sint en Piet, die niet wisten waar ze precies moesten zijn op 5 december.

We bedachten met z’n allen via “onderzoekend leren”, hoe we Sint konden helpen, zodat hij de school kon vinden: we maakten plattegronden, pijlen, brieven en andere aanwijzingen. We hingen werkjes op de ramen en het logo van De Tovercirkel. Buiten werd ervoor gezorgd dat er pijlen op de stoep getekend zijn en dat er pijlen op de ramen van de gymzaal, aan de bomen/hefboom/lantaarnpalen hangen en dat de weg eventueel werd afgezet met rood-wit lint. We versierden de trap en ook de ingang en de gangen in de school.

Vorig jaar was de Sint nog op bezoek op de oude locatie en hoorde hij dat er een nieuw gebouw zou komen. Dit jaar was hij natuurlijk eerst naar de Vullingsweg gegaan, maar zag dat er nog helemaal geen school was. Hij was vergeten dat Piet “Wijsneus” hem had verteld, dat de nieuwe school nog niet klaar is. Hij wist nu niet waar hij moest zijn en ging op zoek naar een bus. Daarom stond hij nu bij de opstapplek, want daar stond een bus. Nu zag hij dat daar alle kinderen met de bus naar het Bernardinus College werden vervoerd! En natuurlijk wilde de Sint ook graag mee.

Op school aangekomen stond piet ons al op te wachten. Wat een “Deugnietpiet”was me dat!! Eindelijk kon het feest beginnen!!

We zongen ons welkomslied met alle onderbouwgroepen.

Daarna bezocht Sint alle groepen in de klassen.

Wat een prachtige surprises vond Sint in iedere bovenbouwklas. Een ieder had weer enorm zijn best gedaan!

Er werd gedanst, gezongen, gelezen, voorgedragen…Het was weer een supergezellige dag!!